solnedgång

solnedgång

onsdag 11 januari 2012

Minnen, nostalgi och packning

Idag åker resten av julen ut, var därför uppe på vinden och hämtade ner alla julkartonger för sortering och nedpackning + lite till......och där bland kartonger och ting hittade jag min gamla examenshatt från nian. Väckte många och roliga minnen när jag läste vad klasskompisarna skrivit på banden. Visade dottern min "fina" hatt och undrade om inte hon skulle göra likadant när hon går ut nian. Fick ett asgarv till svar.....

Vadå, vi var ju hur snygga som helst den där sommardagen 1989 i våra hattar!

Den som spar han har.........Har under årens lopp varit uppe åtskilliga gånger och rensat på vinden, men har trots detta lyckats spara alla kartonger till vår glas servis från Orrefors, vilket jag tackar högre makter för idag när allt ska packas ner igen. Ibland gör man en del smarta drag........för att packa dessa och sedan frakta dem till det nya boendet hade inte varit kul utan kartongerna.


Åker förbi huset varje dag efter jobbet och där händer det en hel del, får bli nya bilder till helgen när "lampan" är framme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar