solnedgång

solnedgång

tisdag 17 januari 2012

Nyfunna vänner.......

Gubbarna på Soptippen är mina nya bästa vänner (känns det som),  jag möts alltid med ett leende och en hjälpande hand. Om det sen är för att vara snälla eller om de kollar vad jag slänger och det på rätt ställe är en annan fråga. Har senaste veckan varit där 10-12 gånger (för att inte tala om alla turerna dit när vi rev det gamla huset).
Våran kommunala soptipp är kostnadsfri om man bara sorterar allt, vilket vi tacksamt tar emot och gör för det är minst lika många turer kvar. Alla "bra att ha" saker som förvarats på vind, förråd, friggebod, garage under de senaste 10 åren ska inte följa med till nya huset och samla damm ytterligare 10-15 år. Den bästa "bra att ha" saken måste vara mina gamla slalompjäxor som jag hade när jag var 13-15 år, hur tänkte jag här? Att mina barn när dom är 15 år skulle sätta på sig 25 år gamla slalompjäxor, skulle inte tro det. Soptippen nästa för dom........ Så efter det här året kan jag säga att jag blivit mästarnas mästare på att sortera skräp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar