solnedgång

solnedgång

torsdag 26 april 2012

Och ljuset fortsätter att flöda in....

Blir glad i hela själen när solen titta fram och flödar in i huset. En av de saker som oroat mig när vi ritade och sedan byggde huset var att det inte skulle bli tillräckligt med ljusinsläpp. Men huset känns inte alls mörkt (om man bortser från de fyra veckorna i vaccumförpackningen) utan tvärtom ljuset flödar in. På baksidan har vi några stora fönsterpartier, men på framsidan är det bara små fönster. En sen ändring vi gjorde en bit in i bygget var att sätt in ett överljus över våran dubbeldörr (kom på det när sista varvet av lättbetong las, precis i rätt tid) detta var ett lyckokast (se här). Jag gillar öppna ytor och stora ljusinsläpp men när jag promenerar i de nybyggda områdena i våran stad inser jag att många nog byggt efter katalogbild och planlösning på ritning och inte tänkt på hur väl förbi passerande kan se in i deras hus, men vackra hus är det.  Nej, lite privacy vill vi ha......

Matsal

1 kommentar:

  1. Sv: Tack för tipset! Ska se om jag kan hitta den och se den i verkligheten också..

    SvaraRadera